BMW X5 — автомобілі класу SUV німецької компанії BMW, що випускаються з 1999 року. Вперше BMW Х5 з'явився перед публікою на автосалоні в Детройті 1999 року. Вибір місця не випадковий. По-перше, саме в Штатах на заводі в місті Спартанбург 2 (Південна Кароліна), де вже декілька років робили машини третьої серії, а також родстери Z3, його і почали випускати. По-друге, дорогі позашляховики найпопулярніші якраз в Північній Америці. Адже саме тут і зародилася мода на так звані Sport/Utility Vehicles — «спортивно-утилітарні автомобілі», під якими маються на увазі позашляховики і пікапи (першим автомобілем серії SUV став Mercedes-Benz ML). Створені колись з чисто утилітарними цілями, нині вони служать в основному для розваг. Переважна більшість дорогих позашляховиків проводять за межами шосе і міських вулиць не більш, як одну двадцяту частку свого «життя». Відсутність власної моделі в модному і відповідно зростаючому і прибутковому секторі ринку не могло не турбувати BMW. Проте, цю проблему в авоконцерні начебто вирішили в 1994 році покупкою групи «Rover», якій належать марки Land Rover і Range Rover. Спеціалісти постаралися зробити таким Х5, що максимально відрізняється від Range Rover. Для нової моделі навіть придумали нову назву типу SAV (Sport Activity Vehicle).
У кінці 1999 року BMW X5 (заводський індекс E53) з'явився у продажу на американському ринку, а на початку 2000 року — і на європейському. Причому спочатку він оснащувався тільки 4,4 л двигуном, який відрізняється непоганою «економічністю» — у змішаному циклі 13,9 л на 100 км. Але потім до неї додалася модель з рядним 6-циліндровим двигуном робочим об'ємом 3,0 л, створеного на основі 2,8-літрового агрегату. Хід поршня збільшений з 84 до 89,6 мм. Потужність зросла майже на 20% — з 193 до 231 к.с.
У 2000 році на Женевському автосалоні представили експериментальну модель — суперпозашляховик X5 «Le Mans». Щоб наочно продемонструвати межі можливостей свого джипу на асфальті, конструктори помістили під його капот V12 від гоночного боліда, що виступав на гонках в Ле-Мані. Двигун розвиває 700 к.с., притому шасі залишилося практично без змін. Тільки кузов сидить на три сантиметри нижче «+» пожорсткішала підвіска. Все це необхідно, оскільки максимальна швидкість автомобіля досягає 278 км/год. Якщо зовні автомобіль дуже схожий на серійну модель, метаморфози інтер'єру радикальні. У глибоких анатомічних кріслах сидять навіть задні пасажири! Навколо холодно відсвічує полірований алюміній. З нього зроблене навіть кермо… Проте, купити X5 «Le Mans» не можна, навіть якщо дуже захотіти. Він був виготовлений в єдиному екземплярі… Однак після вдалої прем'єри було прийнято рішення про виробництво іншого Х5…
Новинкою автосалону у Детройті 2001 року став «заряджений» позашляховик X5 4.6is або X5 HP, який оснащений новітнім 4,6-літровим двигуном V8, потужність якого рівна 347 к.с., а обертаючий момент становить 354 Нм. Зовні новий X5 відрізнявся від серійного агресивнішим виглядом. У базовій версії ця модель оснащувалася 20-дюймовими 5-спицевими дисками і гумою: 275/40 спереду та 315/35 ззаду, а також 5-діапазонною автоматичною коробкою передач Steptronic. Початок випуску нового X5 HP розпочався восени 2001 року. А сам він почав представлятися як найшвидший у світі серійний позашляховик.
В 2003 році модель модернізували, змінивши зовнішній вигляд, оснащення і лінійку силових агрегатів.
Друге покоління BMW X5 з кузовом BMW E70 випускається з 2006 року.
Перехід в 2006 році на новий кузов E70 в черговий раз привів до оновлення моторного ряду. Сучасна гамма двигунів — два турбодизеля 231 к.с. і 286 к.с. та бензинові: 3,0 л рядна шестірка потужністю 272 к.с. і 4,8 л вісімка потужністю 355 к.с. Остання розганяє X5 від 0 до 100 за 6,5 секунд.
На прохання американських водіїв, місць в автомобілі стало сім. Не зважаючи на це, довжина машини не дуже збільшилася. Модель з мотором на 4,8 літра йде в комплекті із спорт-пакетом, що додає автомобілю велику схожість з істинно спортивною машиною.
Влітку 2009 року BMW X5 M з передньою частиною від BMW X6. Машина здатна розігнатися від 0 до 100 кілометрів всього за 4,7 секунди. Максимальна швидкість — 250 км/год. Х5 М обладнаний 8-ма циліндрами, 6-ступеневою коробкою передач серії М, системою xDrive, системою Adaptive Drive та Dynamic Performance Control.
Восени 2009 року виготовлено обмежену серію BMW X5 Edition 10 в кількості 500 автомобілів.
Фейсліфтинг 2010
6 червня 2010 року BMW X5 модернізували. Були внесені зміни в зовнішній вигляд автомобіля.
Лінійка двигунів була повністю перероблена, де особливо варто відзначити новий рядний шестициліндровий дизельний двигун. Крім того, 6-ступінчаста автоматична коробка передач була замінена автоматичною коробкою передач з 8 передачами. Крім того, були введені кілька систем допомоги водієві, такі як інформація Speed Limit, активний круїз-контроль і та ін.
Третє покоління BMW X5 (заводський індекс F15) дебютував в другій половині 2013 року. Новий BMW X5 став легшим на 100–150 кг від попередника, а лінійка двигунів складається з турбодизелів 2.0 л (218 к.с.) і 3.0 л (258, 313 і 381 к.с.), а також з бензинових «турбошістки» 3.0 л і «бітурбовісімки» 4.4 л з 306 і 450 к.с. відповідно. Також клієнти побачать гібридну 340-сильну модифікацію і варіант X5 M з 580-сильним двухнаддувним двигуном V8.[2]